Onze Flyer

Nadat onze werkgroep op gesprek ging met het schepencollege van Stabroek en het Herstel-tracé voorstelde op de Gecoro-raad, is het tijd om iedereen in te lichten. Door onderaan op ‘De File Beu?!’ te klikken, opent u de flyer die we vanaf woensdag 11/1 verspreiden en kunt u hem digitaal inkijken.

Een meer uitgewerkt overzicht van de knelpunten van de NX en van ons Herstel-tracé kunt u hier een van de komende dagen ook op de site verwachten.

De File Beu?!

Een reactie plaatsen

3 reacties

  1. Natasja

     /  4 februari 2012

    Misschien moet iedereen eens proberen “out of the box” te denken. Het probleem zit niet in de hoeveelheid wegen in de buurt. België bestaat nog enkel uit asfalt. Het probleem zit hem in het aantal auto’s en de mensen die denken dat auto rijden een recht en plicht is. We moeten de mentaliteit over Koning auto aanpakken en mensen leren om dicht bij huis te gaan werken en tevreden zijn over wat ze hebben. Mijn voorstel: de volledige bebouwde kom van Stabroek zone 30. Kleine Molenweg en Grote Molenweg enkelrichting en van de dorpstraat een groene wandelboulevard met busstrook, fietsstrook, brede voetpaden. Een parking in de buurt voor bewoners en de uitzondering voor plaatselijk verkeer aan max. 30. Ik kan je garanderen dat je dan met het openbaar vervoer op max 10min van Putte naar Stabroek kan geraken. Laat Koning auto zijn eigen weg maar zoeken langs ergens anders. Stabroek moet opkomen voor zijn bewoners niet voor zijn auto’s. Zou dat niet zalig zijn, geen doorgaand verkeer meer, enkel plaatselijk en dan rustig en traag. Misschien is dit een extreme manier maar je weet: zachte dokters maken stinkende wonden. Wie heeft het lef?

    Beantwoorden
  2. Den Baard

     /  19 januari 2012

    Toen ik vorige week dat papier met “file beu” uit de brievenbus haalde was ik heel benieuwd.
    Ik woon al 35 jaar in de Palmenlaan in Hoevenen en ik sta nu al jaren ’s morgens aan te schuiven aan den bakker in Hoevenen. Ik werk in de haven en ik rij dagelijks langst de witvenstraat de Kerkstraat en zo naar de autostrade.
    Na het werk rij ik terug naar huis langst den afrit van Stabroek terug naar huis en sta ik weer in de file in het dorp van Stabroek.
    Op het eerste zicht zie ik geen verbetering voor mijn situatie alleen dat ik nu ’s morgens niet meer langs de kerkstraat moet rijden maar dat ik nu rechtdoor kan rijden tot aan de autostrade.
    Ik ben eens komen zien op deze site maar ik vind ook hier geen ander oplossing.
    Ik heb dat mer rapport is afgedrukt en ik ben eens beginnen lezen maar ik begrijp er eerlijk gezegd niks van teveel uitleg over procedure van dit en procedure van dat en ik heb dan maar gekeken of ik iets begreep van de kaartjes of de tabellen in dat rapport.
    Over het traject dat er op dat papier van jullie stond zag ik in dat mer rapport dat ze nog een aansluitingscomplex moeten maken. Kunnen wij dan ook terug naar Antwerpen via het vliegveld?
    Op de site van de polder zag ik een foto van den havenweg en dan 2 rond punten. Is dat het aansluitingscomplex waar ze het over hebben?
    Omdat ik uit dat rapport niet veel begrijp heb ik maar een kaart gepakt van Hoevenen, Stabroek, Kapellen en Kalmthout en ik ben beginnen kleuren.
    Ik lees in de reacties op jullie site dat er heel veel mensen zeggen dat het verkeer met jullie voorstel gaat toenemen maar als ik zo alles heb ingekleurt zie ik dat er met die op en afrit aan het vliegveld veel meer verkeer door Hoevenen gaat rijden.
    En als den Ettenhoven wordt afgesloten dan is ook de Hoge weg een heel drukke baan. Het dorp van Stabroek wordt dan wel rustiger maar al het verkeer schuift naar ons.
    Dus mensen van Hoevenen ik denk dat we beter mee met die mensen mee protesteren tegen den Nx dan dat we zagen over hun voorstel. Want als het is zoals ze zeggen in die flyer dan heeft Stabroek niks aan de Nx en komt de last naar Hoevenen. Allemaal voor de mensen van Kalmthout en putte. Want als ik zo zie op mijn ingekleurde plannen gaat er ook niet veel verkeer van Kapellen langst die Nx rijen. Die gaan dan wel langs de krekelberg en langst de hoevensebaan naar het vliegveld rijden voor naar de autostrade te gaan.
    Misschien kunnen we samen wel zoeken naar een oplossing zoals er in de reactie’s dikwijls wordt gezegd.

    Beantwoorden
    • geennxinstabroek

       /  19 januari 2012

      Het doet ons plezier om deze reactie te lezen en vragen dan ook niet meer dan dat we SAMEN zoeken naar een oplossing. Zoals eerder al eens gezegd is, wij zijn van Stabroek en gaan wat Hoevenen betreft, alleen maar verder op onze indrukken die we “en passant” maken. De stem van Hoevenen geraakt enkel via deze site, en andere forums, tot bij ons maar het blijft gissen naar jullie mening.
      De oefening met de kaarten hadden wij ook al eens gemaakt (via Google map) en ook wij kwamen tot hetzelfde besluit. Het verbaast ons dan ook dat er, op de Nx, GEEN reactie komt vanuit Hoevenen.
      Het is zoals, iemand anders al eens schreef, na de aanleg van de Nx zal de dorskern van Stabroek misschien ontlast worden en zal het sluikverkeer door de Waterstraat en een deel van ’s Hertogendijk afnemen (in ruil voor een snelweg in de voor- of achtertuin) maar het zwaartepunt veschuift men naar Hoevenen.

      Beantwoorden

Plaats een reactie